قیمت سوئیچ شبکه
قیمت سوییچ
قیمت سوئیچ
قیمت گوشی سامسونگ
قیمت پاور بانک
قیمت گوشی موبایل
دوربین مداربسته
قیمت پرینترهای اچ پی
قیمت چاپگر
قیمت پرینتر
رک سرور
قیمت ups
قیمت یوپی اس
قیمت مانیتور
قیمت مادربرد
لپ تاپ
قیمت مودم تی پی لینک
قیمت مودم دی لینک
قیمت سوئیچ سیسکو
قیمت سوئیچ
قیمت آلین وان
قیمت لپ تاپ ایسر
قیمت لپ تاپ اچ پی
قیمت لپ تاپ لنوو
قیمت لپ تاپ ایسوس
قیمت نوت بوک
قیمت لب تاب
قیمت لپ تاپ
قیمت هارد سرور
قیمت رم سرور
قیمت سرور اچ پی
خرید سرور
قیمت سرور
دانلود کافه بازار
عمده فروش اینترنتی
عمده فروش اجناس تبلیغاتی
خدمات کامپیوتری در محل
خرید چای ایرانی
ویبره
فروشگاه اینترنتی
اخبار روز
گن ساعت شنی طرح تاپ
اخبار میانه
خرید نودل جادویی
خرید راحت شن جادویی هپی سند happy sand
قیمت گوشی موبایل کاترپیلار
قیمت گوشی موبایل سامسونگ
قیمت گوشی موبایل سونی
قیمت گوشی موبایل شیائومی
قیمت گوشی موبایل لنوو
قیمت گوشی موبایل هواوی
قیمت گوشی موبایل اپل
قیمت گوشی موبایل اچ تی سی
قیمت گوشی موبایل ال جی
قیمت گوشی موبایل ایسوس
قیمت گوشی موبایل
قیمت کارتریج
قیمت اسکنر
قیمت دوربین مداربسته
قیمت پرینتر سه بعدی
قیمت صندوق فروشگاهی
قیمت مودم
قیمت هارد
قیمت فلش مموری
قیمت یو پی اس فاراتل
قیمت یو پی اس
قیمت گوشی موبایل آیفون 7
قیمت دوربین مداربسته داهوا
قیمت دوربین مداربسته هایک ویژن
قیمت دوربین مداربسته
قیمت دستگاه فاکس
قیمت آیفون 7
قیمت پاور گرین
قیمت دستگاه فتوکپی
قیمت سانترال
فروشگاه کاپلان مارکت
اجاره تجهیزات نمایشگاهی
تلویزیون شهری
ساخت وبلاگ آزادبلاگ
گوگل


طبيعت

طبيعت

دانلود تاريخچه رايانه

مقدمه بشر براي كندو كاو در طبيعت و فضاي اطراف خود به ابزار و وسايل بسيار توانمندي دست يافته و هميشه نياز منشأ اختراع چنين ابزاري بوده است از جمله اين اختراعات بسيار مهم مي‌توان به كامپيوتر (رايانه) اشاره نمود كه پيدايش آن باعث تحولي شده است
دسته بندي كامپيوتر و IT
بازديد ها 3
فرمت فايل doc
حجم فايل 42 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 58
تاريخچه رايانه

فروشنده فايل

كد كاربري 387
كاربر

تاريخچه رايانه

 


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود پرسشنامه

پرسشنامه
دسته بندي پرسشنامه
بازديد ها 2
فرمت فايل doc
حجم فايل 19 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 3
پرسشنامه

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

پرسشنامه

فرضيه اصلي : گردشگري مبتني بر طبيعت در محيط هاي بسته ساخته دست بشري( همچون باغ وحش ها، باغ هاي گياه شناسي، باغ هاي پرندگان و آكواريوم ها) و در محيط هاي باز طبيعي قابل انجام است كه هر يك از كشور هاي اكو از نظر اكوتوريسم مي توانند منحصر به فرد باشند.

 


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود شبكه نظير‌به‌ نظير چيست؟

در طول چند سال اخير، جهان بر انفجار تكنولوژي اينترنت و رشد سريع برنامه‌هاي بر پاية نظير‌به‌نظير شهادت مي‌دهد طبيعت باز شبكه‌هاي نظير‌به‌نظير و مديريت غير مركزي منابع اين برنامه‌ها را براي استفاده بصورت كاملاً مستقل انعطاف‌پذير مي‌سازد
دسته بندي كامپيوتر و IT
بازديد ها 3
فرمت فايل doc
حجم فايل 25 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 11
شبكه نظير‌به‌ نظير چيست؟

فروشنده فايل

كد كاربري 387
كاربر

شبكه نظير‌به‌ نظير چيست؟

 


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود آموزش بهداشت جامعه

آموزش بهداشت جامعه
دسته بندي جزوه
بازديد ها 0
فرمت فايل doc
حجم فايل 77 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 82
آموزش بهداشت جامعه

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

آموزش بهداشت جامعه

تعريف آموزش بهداشت

اگرچه آشكار است كه هيچ كس نمي خواهد مريض باشد، ولي گاهي بروز بيماري غيرقابل اجتناب مي باشد و احتمال اينكه در حال و آينده به بيماريهاي مختلفي دچار شويم همواره وجود دارد. در زمانهاي پيش از تاريخ، زندگي افراد بشر، شباهت زيادي به زندگي حيوانات داشت. همه چيز به طبيعت واگذار شده بود و آگاهي بشر در مورد بروز بيماري و غلبه بر آن بسيار اندك بود. ليكن با گذشت زمان و با پيشرفت هاي علمي، بشر كوشيده است كه بيماري را رفع كند و تا جائي كه امكان دارد زنده بماند.

بتدريج و به مرور زمان، آگاهي در مورد علل بيماري و راههاي حفظ سلامتي افزايش يافته و علوم تخصصي نه تنها در رابطه با انسان، بلكه در مورد ساير امور زندگي نيز بوجود آمده است. از آغاز بوجود آمدن نظامهاي پزشكي توسط يوناني ها، رومي ها، اعراب، مصري ها، هنديها و چيني ها، توسعه سريع و مستمري در روشهاي شفابخشي بوقوع پيوسته است. علم پزشكي جديد امروزه خيلي از اسرار را در مورد مكانيزم عادي و غيرعادي بدن انسان و روشهاي بهبود، آشكار نموده است.

در دوره قرون وسطي و انقلاب صنعتي كه به دنبال آن در اروپا بوقوع پيوست، تعدادي كشفيات بعمل آمد كه در شناخت علت بسياري از بيماريهاي عفوني كمك كرد. بعلاوه فعاليت هاي تجربي، ابزار اپيدميولوژيكي را جهت تعيين كردن علل چندگانه بيماريهايي كه انسان بدانها مبتلا مي شود توسعه بخشيد. بلاهاي اپيدمي همه گير نظير طاعون و وبا در كشورهاي اروپايي در اوايل قرن از طريق كاربرد دانش كسب شده ريشه كن گرديدند. از نيمه قرن نوزدهم به بعد تاكيد روزافزوني به امر پيشگيري از بيماري شده، امروزه به مسئله ارتقاء سلامتي اهميت داده مي شود.

سلامتي از طرف سازمان بهداشت جهاني به عنوان رفاه كامل جسمي، رواني، و اجتماعي و نه فقط رهائي از بيماري يا عليلي تعريف شده است. اين تعريف چنان تنظيم شده است كه به فرد، نياز به زندگي سالم و بهره مند شدن از سلامتي را از طريق اجتناب از بيماريها نويد مي دهد. خدمات بهداشتي در سراسر جهان هدفشان رسيدن به بالاترين سطح سلامتي مي باشد. براي تأمين سطح بالايي از سلامتي براي هر فرد و ادامه آن، لازم است نه تنها تسهيلات كافي و مناسب جهت تشخيص فوري بيماران، درمان، توانبخشي، و غيره بوجود آيد بلكه همچنين بايستي براي فراهم آوردن مراقبتهاي پيشگيري مناسب و ارتقاء سطح سلامت اقدام گردد. هر كسي علاقمند به سالم بودن است ولي بهرحال، در زندگي روزمره، انسان به بسياري از امر بطور دانسته يا نادانسته دست مي يازد كه او را مستعد بيماري مي نمايد كه در برخي اوقات اين بيماريها از طريق رعايت نكردن كامل رفتارهاي بهداشتي شيوع پيدا ميكنند.

عدم رعايت رفتارهاي بهداشتي را مي توان در هر جامعه آموزش ديده، بيسواد يا باسواد، ثروتمند يا فقير و غيره مشاهده نمود. رفتارهاي درست يا نادرست بهداشتي بخشي از فرهنگ مي باشد. عادات، رسوم و سنت ها عمدتاً عواملي هستند كه رفتار را در هر جامعه اي تحت تأثير قرار مي دهند. اين عوامل همچنين توسط باورها، ارزشها، گرايشها و غيره تحت تأثير قرار مي گيرند.

براي اينكه مردم آماده شناخت و عمل كردن به شيوه هاي درست زندگي جهت حفظ سلامتي و اجتناب از بيماري باشند، نياز به شكل دادن رفتار مي باشد. آموزش مناسب براي تأمين اينگونه رفتار كه شامل رفتار بهداشتي مي باشد، همان آموزش بهداشت است زيرا، هنر و علم جلب مردم به يك فرايند يادگيري براي ايجاد رفتار مطلوب به منظور سلامت به آموزش بهداشت موسوم است.

آموزش بهداشت توسط صاحبنظران و مؤلفين به صورتهاي مختلفي تعريف شده است كه برخي از اين تعاريف را به شرح زير مي توان بيان نمود:

-آموزش بهداشت عبارت از دانسته هاي زيستي، بهداشتي، اجتماعي، و تربيتي است براي كار با مردم بمنظور ايجاد و تغيير رفتار آنان در جهت بهبود سلامت جسمي، رواني و اجتماعي آنان كه توسط مربيان بهداشت


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود آموزش بهداشت جامعه

آموزش بهداشت جامعه
دسته بندي جزوه
بازديد ها 0
فرمت فايل doc
حجم فايل 77 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 82
آموزش بهداشت جامعه

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

آموزش بهداشت جامعه

تعريف آموزش بهداشت

اگرچه آشكار است كه هيچ كس نمي خواهد مريض باشد، ولي گاهي بروز بيماري غيرقابل اجتناب مي باشد و احتمال اينكه در حال و آينده به بيماريهاي مختلفي دچار شويم همواره وجود دارد. در زمانهاي پيش از تاريخ، زندگي افراد بشر، شباهت زيادي به زندگي حيوانات داشت. همه چيز به طبيعت واگذار شده بود و آگاهي بشر در مورد بروز بيماري و غلبه بر آن بسيار اندك بود. ليكن با گذشت زمان و با پيشرفت هاي علمي، بشر كوشيده است كه بيماري را رفع كند و تا جائي كه امكان دارد زنده بماند.

بتدريج و به مرور زمان، آگاهي در مورد علل بيماري و راههاي حفظ سلامتي افزايش يافته و علوم تخصصي نه تنها در رابطه با انسان، بلكه در مورد ساير امور زندگي نيز بوجود آمده است. از آغاز بوجود آمدن نظامهاي پزشكي توسط يوناني ها، رومي ها، اعراب، مصري ها، هنديها و چيني ها، توسعه سريع و مستمري در روشهاي شفابخشي بوقوع پيوسته است. علم پزشكي جديد امروزه خيلي از اسرار را در مورد مكانيزم عادي و غيرعادي بدن انسان و روشهاي بهبود، آشكار نموده است.

در دوره قرون وسطي و انقلاب صنعتي كه به دنبال آن در اروپا بوقوع پيوست، تعدادي كشفيات بعمل آمد كه در شناخت علت بسياري از بيماريهاي عفوني كمك كرد. بعلاوه فعاليت هاي تجربي، ابزار اپيدميولوژيكي را جهت تعيين كردن علل چندگانه بيماريهايي كه انسان بدانها مبتلا مي شود توسعه بخشيد. بلاهاي اپيدمي همه گير نظير طاعون و وبا در كشورهاي اروپايي در اوايل قرن از طريق كاربرد دانش كسب شده ريشه كن گرديدند. از نيمه قرن نوزدهم به بعد تاكيد روزافزوني به امر پيشگيري از بيماري شده، امروزه به مسئله ارتقاء سلامتي اهميت داده مي شود.

سلامتي از طرف سازمان بهداشت جهاني به عنوان رفاه كامل جسمي، رواني، و اجتماعي و نه فقط رهائي از بيماري يا عليلي تعريف شده است. اين تعريف چنان تنظيم شده است كه به فرد، نياز به زندگي سالم و بهره مند شدن از سلامتي را از طريق اجتناب از بيماريها نويد مي دهد. خدمات بهداشتي در سراسر جهان هدفشان رسيدن به بالاترين سطح سلامتي مي باشد. براي تأمين سطح بالايي از سلامتي براي هر فرد و ادامه آن، لازم است نه تنها تسهيلات كافي و مناسب جهت تشخيص فوري بيماران، درمان، توانبخشي، و غيره بوجود آيد بلكه همچنين بايستي براي فراهم آوردن مراقبتهاي پيشگيري مناسب و ارتقاء سطح سلامت اقدام گردد. هر كسي علاقمند به سالم بودن است ولي بهرحال، در زندگي روزمره، انسان به بسياري از امر بطور دانسته يا نادانسته دست مي يازد كه او را مستعد بيماري مي نمايد كه در برخي اوقات اين بيماريها از طريق رعايت نكردن كامل رفتارهاي بهداشتي شيوع پيدا ميكنند.

عدم رعايت رفتارهاي بهداشتي را مي توان در هر جامعه آموزش ديده، بيسواد يا باسواد، ثروتمند يا فقير و غيره مشاهده نمود. رفتارهاي درست يا نادرست بهداشتي بخشي از فرهنگ مي باشد. عادات، رسوم و سنت ها عمدتاً عواملي هستند كه رفتار را در هر جامعه اي تحت تأثير قرار مي دهند. اين عوامل همچنين توسط باورها، ارزشها، گرايشها و غيره تحت تأثير قرار مي گيرند.

براي اينكه مردم آماده شناخت و عمل كردن به شيوه هاي درست زندگي جهت حفظ سلامتي و اجتناب از بيماري باشند، نياز به شكل دادن رفتار مي باشد. آموزش مناسب براي تأمين اينگونه رفتار كه شامل رفتار بهداشتي مي باشد، همان آموزش بهداشت است زيرا، هنر و علم جلب مردم به يك فرايند يادگيري براي ايجاد رفتار مطلوب به منظور سلامت به آموزش بهداشت موسوم است.

آموزش بهداشت توسط صاحبنظران و مؤلفين به صورتهاي مختلفي تعريف شده است كه برخي از اين تعاريف را به شرح زير مي توان بيان نمود:

-آموزش بهداشت عبارت از دانسته هاي زيستي، بهداشتي، اجتماعي، و تربيتي است براي كار با مردم بمنظور ايجاد و تغيير رفتار آنان در جهت بهبود سلامت جسمي، رواني و اجتماعي آنان كه توسط مربيان بهداشت


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود سخني كوتاه درباره اسطوره 30 ص

سخني كوتاه درباره اسطوره 30 ص
دسته بندي ادبيات
بازديد ها 2
فرمت فايل doc
حجم فايل 32 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 30
سخني كوتاه درباره اسطوره 30 ص

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

سخني كوتاه درباره اسطوره

اسطوره، معرب واژه يوناني historia به معني «روايت» و «تاريخ» است. واژه myth در زبان هاي اروپايي از واژه يوناني mythos گرفته شده به معني شرح، خبر و قصه. دانش اسطوره شناسي را «ميتولوژي» ميگويند.

اسطوره واقعيت فرهنگي بسيار پيچيده اي دارد كه آن را ميتوان از ديدگاه هاي گوناگون بررسي كرد. جامعه شناسان، قوم شناسان، روان شناسان و دين شناسان از اسطوره ها كمك مي گيرند تا بتوانند با جوامع كهن بهتر آشنا شوند. اسطوره خاستگاه تفكر و عاطفه بشر است و آرزوهاي او را باز مي تاباند. از اين رو با فلسفه و دين پيوندي نزديك دارد و در آثار ادبي و هنري تاثير فراوان گذاشته است.

انسان در جوامع كهن پيچيدگي هاي جهان و طبيعت را به گونه اي نمادين براي خود رمزگشايي مي كرد. اين رمزگشايي هاي نمادين ساختار اجتماعي اقوام باستاني را به ما نشان مي دهند. هر چند اسطوره ها در جزئيات با هم متفاوتند، اما ساختار شان شبيه به هم است، زيرا همگي طرحي جهاني دارند. به نظر يونگ امروزه ما «به لطف نمايه ها و اسطوره هاي به يادگار مانده، در حال كشف تاريخ باستان هستيم». [1]

موضوع مهم در اسطوره شناسي اهميتي است كه نمادها دارند، زيرا نقش خدايان، نيمه خدايان و قهرمانان را در زندگي اجتماعي مردم در دوران گذشته روشن ميسازند.

«اسطوره نقل كننده سرگذشتي قدسي و مينوي است، راوي واقعه اي است كه در زمان نخستين، زمان شگرف بدايت همه چيز، رخ داده است. به بياني ديگر: اسطوره حكايت ميكند كه چگونه به بركت كارهاي نمايان و برجسته موجودات ما فوق طبيعي، واقعيتي، چه كل واقعيت، يا تنها جزئي از آن پا به عرصه وجود نهاده است. بنابراين اسطوره هميشه متضمن روايت يك خلقت است، يعني مي گويد چگونه چيزي پديد آمده و هستي خود را آغاز كرده است. اسطوره فقط از چيزي كه واقعاً روي داده و به تمامي پديدار گشته، سخن مي گويد. شخصيت هاي اسطوره موجودات ما فوق طبيعي اند و خاصه به دليل كارهايي كه در زمان سرآغاز همه چيز انجام داده اند، شهرت دارند. اساطير كار خلاق آنان را باز مي نمايانند و قداست (يا تنها، فوق طبيعي بودن) اعمالشان را عيان ميسازند.»[2]

اگر اين تعريف را بپذيريم، بايد قبول كنيم كه اسطوره ها توصيف كننده عنصري مينوي در جهانند. اين شكوفايي عنصر مينوي است كه عالم را بنيان نهاده و بر اثر مداخلات موجودات ما فوق طبيعي است كه انسان به گونه اي كه امروز هست، تحول يافته است، يعني موجودي جستجو گر و فرهنگ پذير.

در زبان روز مره اسطوره را مترادف با واژه «خيالي» يا «غير واقعي» به كار مي برند، اما اين تلقي كاملاً نادرست است. اسطوره افسانه نيست، داستاني است كه به اعتبار محتواي خود از وقايع بزرگ ازلي: آغاز جهان، آغاز بشريت، آغاز زندگي و مرگ، آغاز پيدايش انواع جانوران و گياهان، آغاز كشاورزي، آغاز آتش، آغاز آيين حكايت ميكند. دليل آن نيز روشن است: در ادوار اساطيري« انسان هميشه مايل بوده كه به آغاز جهان باز گردد ... و به اين ترتيب، زمان خود و خدايان را يكي كند.»[3]

اما آنچه ياد آوري آن در اينجا ضروري است، اين است كه حقيقت اسطوره ها «نه منطبق با نظام منطقي است و نه با نظام تاريخي، زيرا ميت بيش از هر چيز حقيقي ديني و معنوي است و به يك اعتبار خاص، سحر آميز است.»[4]

نكته اي كه بايد به آن توجه داشت اين است كه صحت تاريخي اسطوره ها مهم نيست، بلكه آنچه اهميت دارد مفهوم و ارزشي است كه آنها نزد پيروان خود دارند. از اين رو آنچه اسطوره ها را از داستان متمايز مي كند، كاربرد آن در دين است. اما ضمناً اسطوره ها از داستان ها و روايات نمادين محض به مراتب مهم ترند، زيرا آنها كه در آيين هاي ديني بر خوانده ميشوند «فعاليت قواي ما فوق الطبيعه را شرح مي دهند، و تصور ميشود كه اين بر خواندن موجب ميگردد كه آن نيروها آزاد يا دوباره فعال شوند.»[5]

اسطوره در زمان خود نه تنها برداشت آدمي را


[1] - يونگ انسان و سمبول هايش، ترجمه محمود سلطانيه. 1378 ص 156

[2] - مير چا الياده: چشم انداز اسطوره، ترجمه جلال ستاري، تهران، 1362. ص 13

[3] - مهرداد بهار: « اسطوره، بياني فلسفي با استدلال تمثيلي» مجله ادبستان، شماره دوم، تهران، 1368، ص 55

[4] - داريوش شايگان: بت هاي ذهني و خاطره ازلي، تهران، 1355، ص 106

[5] - جان هينلز: شناخت اساطير ايران. ترجمه ژاله آموزگار و احمد تفضلي. تهران. 1368. ص 24-23


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود آموزش الزامي در بهرهوري نيروي انساني

آموزش الزامي در بهرهوري نيروي انساني
دسته بندي مديريت
بازديد ها 0
فرمت فايل doc
حجم فايل 20 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 26
آموزش الزامي در بهرهوري نيروي انساني

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

تاريخچه آموزش كاركنان

به حقيقت نمي‌توان تاريخچه‌اي براي آموزش عنوان نمود؛ چرا كه بشر از بدو خلقت تاكنون جهت غلبه بر طبيعت و نيازهاي خود در حال يادگيري و آموختن است. به طور كلي، آموزش كاركنان و اهميت آن در علوم اداري، بعد از جنگ جهاني دوم مورد توجه دقيق قرار گرفت و تا آن تاريخ فقط سازمان‌هاي محدودي بودند كه به تدريس و تعليم كاركنان خود سعي وافر مبذول مي‌داشتند. پيس[1]، اسميت[2]، ميلز[3] در كتاب‌هاي بهسازي منابع انساني خود، تاريخچه پيدايش و تكميل امر بهسازي منابع انساني را به 4 دوره تقسيم‌بندي كرده‌اند:

الف) دوره به درجه استادي رسيدن كارگران: اين دوره از حدود سال 1100 پس از ميلاد مسيح آغاز شد و تا حدود سال 1800 ميلادي به طول مي‌انجامد. در طول اين دوره مهارت‌هاي كارگران به طور غيررسمي، با مشاهده كارگران ماهرتر، توليدكنندگان و يا حتي مشاهده اعضاي خانواده، توسعه مي‌يافت؛ فعاليت‌هاي شغلي، در محدوده نزديك به منزل صورت مي‌گرفت و تمركز روي بازدهي بيش از توجه به كارآيي كاركنان بود.

ب) دوره كارآيي كاركنان يا كارگران: اين دوره حدوداً از سال 1800 ميلادي تا سال 1920 به طول انجاميد. در اين دوره كاركنان، در مقام يك نيروي مولد و توليدكننده مورد بررسي قرار گرفتند و مديران توجه خود را براي ايجاد عوامل محرك بر افزايش كارآيي كاركنان خود معطوف كردند و بر رضايت يا بهسازي كاركنان خود توجه كمتري داشتند.

 


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود ايمني و بهداشت محيط كار

ايمني و بهداشت محيط كار
دسته بندي مديريت
بازديد ها 0
فرمت فايل doc
حجم فايل 108 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 69
ايمني و بهداشت محيط كار

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

ايمني و بهداشت محيط كار

تاريخچه:

بشر از زماني كه خود را شنا خته، در پي تلاش و فعاليت بوده و طبيعتاً در مسير زمان، تحولاتي را پشت سر گذاشته است.

در دوره‎هايي كه زندگي بشر از شكار و صيد و يا كشاورزي تأمين مي‎شده، به سبب سادگي ابزار، عوارض وابسته به شغل (ايمني و بهداشت محيط كار) ناچيز بوده است و در اكثر موارد از چند خراش يا زخم ساده يا حدا كثر شكستگي اعضاء تجاوز نمي‎كرده است، ولي بتدريج كه صنعت پيشرفت كرد و نيروي محركه مكانيكي و الكتريكي بوجود آمد، خطرات نيز به همان نسبت افزايش يافت.

با وقوع انقلاب صنعتي در سالهاي بين 1760 تا 1830 در انگلستان و سرايت آن به ديگر كشورهاي اروپايي، نيروي محركه مكانيكي و الكتريكي وبوجود آمد با گسترش اختراعات و اكتشافات به تدريج كارهاي دستي، ماشيني شد.

استفاده از انرژيهاي ماهيچه‎اي، حيوانات، باد و جريان آب به حداقل رسيد و استفاده از انرژي جريان الكتريسيته، انرژي بخار (از طريق ماشين بخار و توربين بخار) و انرژي سوخت (گازهاي ناشي از سوخت بنزين و گازوئيل) افزايش يافت و جايگزين


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود تحقيق ايمني و بهداشت محيط كار2

ايمني و بهداشت محيط كار ايمني و بهداشت محيط كار ايمني و بهداشت در محيط كار Ppt ايمني و بهداشت محيط كارpdf ايمني و بهداشت محيط كارppt ايمني و بهداشت محيط كار چيست ايمني و بهداشت در
دسته بندي مديريت
بازديد ها 0
فرمت فايل doc
حجم فايل 55 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 136
تحقيق ايمني و بهداشت محيط كار2

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

ايمني و بهداشت محيط كار

تاريخچه:

بشر از زماني كه خود را شنا خته، در پي تلاش و فعاليت بوده و طبيعتاً در مسير زمان، تحولاتي را پشت سر گذاشته است.

در دوره‎هايي كه زندگي بشر از شكار و صيد و يا كشاورزي تأمين مي‎شده، به سبب سادگي ابزار، عوارض وابسته به شغل (ايمني و بهداشت محيط كار) ناچيز بوده است و در اكثر موارد از چند خراش يا زخم ساده يا حدا كثر شكستگي اعضاء تجاوز نمي‎كرده است، ولي بتدريج كه صنعت پيشرفت كرد و نيروي محركه مكانيكي و الكتريكي بوجود آمد، خطرات نيز به همان نسبت افزايش يافت.


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود بنتونيت

بنتونيت
دسته بندي مديريت
بازديد ها 0
فرمت فايل doc
حجم فايل 75 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 51
بنتونيت

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

فهرست

چكيده

مقدمه

فصل اول: مصارف بنتونيتهاي موجود در طبيعت

1-1- تعريف بنتونيت

2-1- مصرف و كاربرد بنتونيت

3-1- گل حفاري

4-1- گندله سازي

5-1- دانه هاي جاذب

6-1 مصارف كشاورزي

7-1- بيرنگ كننده (رنگ زدايي يا سفيدكردن)

8-1- گلوله سازي غذاي حيوانات

9-1- مواد سمي

10-1- كودها

11-1- نيازهاي مهندسي سويل

12-1- مصالح ساختماني

13-1- كاتاليزور

14-1- ساير مصارف

فصل دوم: زونهاي بنتونيتي ايران

1-2- زون سمنان- ترود

1-1-2- كانسار بنتونيتي رشم

2-1-2- كانسار بنتونيتي سوسن دار

3-1-2- نشانه معدني تميدان تير

2-2- زون ايران مركزي

3-2- زون تفرش تكاب

4-2- تركيب شيميايي

1-4-2- درصد سيليس

2-4-2- عيار اكسيد آلومينيوم

3-4-2- عيار اكسيد آهن

4-4-2- درصد سديم و پتاسيم

5-4-2- درصد آب

6-4-2- درصد اكسيد منگنز

5-2- سن زمين شناسي

6-2- محيط تشكيل بنتونيت

7-2- خاستگاه بنتونيتهاي ايران

8-2- چگونگي تشكيل بنتونيت

9-2- توليد جهاني بنتونيت

10-2- انواع كانيهاي موجود در طبيعت

11-2- متالوژي بنتونيت و كانسارهاي موجود در جهان

1-11-2- متالوژي

2-11-2- كانسارهاي عمده جهان

فصل سوم: آزمايشات مربوط به بنتونيت و معادن موجود در ايران

1-3- آزمايشگاه تعيين كيفيت بنتونيت

2-3- بعضي از مصارف بنتونيت

3-3- آزمايشهاي انجام شده در آزمايشگاه

1-3-3- آزمايش فيلتر پرس

2-3-3- آزمايش اندازه گيري جذب آب و رطوبت پذيري بنتونيت

3-3-3- آزمايش ييلد

4-3-3- آزمايش تعيين درصد مونت موريونت

4-3- بعضي از دستگاههاي مورد استفاده در آزمايشهاي ذكرشده براي بنتونيت

5-3- معدن بنتونيت چاه كشمير

1-5-3- موقعيت جغرافيايي محل

2-5-3- زمين شناسي منطقه معدن

3-5-3- بخشهاي معدن چاه كشمير

4-5-3- نحوه استخراج معدن

5-5-3- نمونه گيري جهت آزمايش

6-5-3- تجهيزات و ماشين آلات معدن چاه كشمير

7-5-3- حمل به سوي كارخانه

8-5-3- موارد مصرف بنتونيت چاه كشمير در صنعت

6-3- معرفي تعدادي از معادن بنتونيت موجود در ايران

7-3- معدن بنتونيت خور و بيابانك

1-7-3- موقعيت جغرافيايي

2-7-3- زمين شناسي كلي منطقه

3-7-3- زمين شناسي معدن

4-7-3- توضيحات كلي راجع به معدن بنتونيت خور و بيابانك

5-7-3- عمليات استخراج

6-7-3- باطله هاي كنارزده شده

8-7-3- تجهيزات معدن بنتونيت خور

9-7-3- پرسنل شاغل در معدن خور بيابانك

10-7-3- موارد مصرف بنتونيت خور بيابانك

8-3- معدن بنتونيت خور ترود.

9-3- معدن بنتونيت چاه ريسه

1-9-3- موقعيت جغرافيايي

2-9-3- زمين شناسي منطقه

3-9-3- خصوصيات كلي منطقه بنتونيت چاه ريسه

4-9-3- تجهيزات و پرسنل معدن چاه ريسه

10-3- آزمايشات انجام شده جهت كنترل كيفي

بنتونيت براي كاربردهاي مشخص

تست فيزيكي

نتيجه گيري

پيشنهادات و انتقادات

مأخذ و منابع

 


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود تحقيق عناصر تزئيني

تحقيق عناصر تزئيني
دسته بندي معماري
بازديد ها 1
فرمت فايل doc
حجم فايل 217 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 31
تحقيق عناصر تزئيني

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

عناصر تزئيني:

عناصر و موضوع هاي مورد استفاده در تزئينات را بطور كلي مي توان به پنج بخش مجزا تقسيم بندي رد كه عبارتند از نقوش گياهي، آرايه هاي هندسي، تزئينات كتيبه اي، عناسر معماري و تصاوير انساني و حيواني .

نقوش گياهي – نقوش گياهي يكي از مهمترين عناصر تزئيني اين دوره به حساب مي آيد كه از آن در تزئين بسياري از بناها استفاده شده است. در بكار گيري اين نقوش در دوره ايلخاني سعي بر آن بوده است تا ضمن دوري جستن از بكار گيري نمونه هاي طبيعي گياهان به معناي واقعي مضمون آنها احساس شديدتري داده شود. در اي عصر تزئينات گياهي تحت تاثير سبك هاي چيني كه به ايران راه يافته بود، كم كم به طبيعت گرايي نزديك شد. در اكثر موارد هنرمندان سعي داشتند تزئينات گياهي را بصورت تكثير يافته اي در كنار هم قرار دهند و آنها را بصورت پيچك و در جريان اتصال خطوط به همديگر و نيز در زمينه عناصر تزئيني ديگر همچون كتيبه ها بكار گيرند. ولي در مواردي استفاده از اين نقش مايه ها بصورت انفرادي و مجزا نيز در بناي گنبد سلطانيه ديده مي شود.

آرايه هاي هندسي – نقوش هندسي كه از دير باز مورد توجه ايرانيان در خلق آثار پرشكوهشان بود از قرن پنجم هجري به اهميت خاصي رسيد. شايد دليل آن سازگاري و هماهنگي آن با قالب ها و اشكال اجري مورد استفاده در بناهاي اين دوره باشد. اين اشكال كه از تنوع زيادي همچون مستطيل، مربع، مثلث، و لوزي و ... برخوردار بودند تحرك پذيري فراواني را در برداشتند. به گونه اي كه امكان استفاده از آنها را در بسياري از مكانها ممكن مي ساخت. براي نمونه در كتيبه هاي كوفي موجود در سلطانيه كه اغلب به دوره اول تزئينات بر مي گردد. شاهد حروفي هستيم كه انتهاي آنها به شكل زيبايي به صورت هندسي ترسيم شده است. شايد بتوان در جاي جاي گنبد سلطانيه از تزئينات كاشي كاري گرفته تا مشبك هاي سنگي، بكارگيري اين نقوش را پي گيري كرد. نقوشي كه به طرز استادانه اي بكار گرفته شده اند.

تزئينات كتيبه اي _ خط بنابر ظرفيت ها


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود تحقيق مرمت و مقاوم سازي ساختمانها

مرمت و مقاوم سازي ساختمانها 14 ص
دسته بندي معماري
بازديد ها 0
فرمت فايل doc
حجم فايل 18 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 14
تحقيق مرمت و مقاوم سازي ساختمانها

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

مقدمه :

در عمليات مرمت و مقاوم سازي ساختمانهاي با مصالح بنايي ، آجري و سنگي ، از روشهاي متعددي استفاده مي شود ساختمانهاي بنايي از جمله سيستمهاي ديواري جمال بوده وخسارات لرزه اي يكي از طريق زير به آنها وارد مي شود :

الف ) عدم استحكام و طبيعت كافي وديافراگم هاي سقف و كف

ب) عدم وجود شناژعل و كمربند ها يا نيروي كششي بتني مسلح

ج ) عدم وجود تيرهاي كشش بين ديوارهاي خارجي


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود تحقيق مكانيك خاك

مكانيك خاك 28 ص
دسته بندي معماري
بازديد ها 2
فرمت فايل doc
حجم فايل 525 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 28
تحقيق مكانيك خاك

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

-مقدمه :

عمده ترين اساس توسعه فنلاند و اتحاديه اروپا پيشگيري از اتلاف دفع زباله و آشغال در زير خاك مطابق قانون با خطاب به مردم براي كاهش اسراف (اتلاف) مواد ضروري عموم در مواقع لزوم . دولت فنلاند براي طرح دفع زباله و آشغال در زير خاك تصميمي اتخاذ كرد (VNP861/197)كه طرح موضع عمومي شوراي اتحاديه اروپا با بررسي شوراي رهنمود در مورد اتلاف دفع زباله در زير خاك را تصويب كرد . اين طرح اهداف عمده اي را براي سازماندهي به نيازها در بر مي گيرد . و طرح دفع زباله طبق قوانين تحت پوشش قرار مي گيرد . دستورات جديد براي اين طرح ما را به سمتي سوق مي دهدكه با وجود مشكلات مالي طبق روشهاي امروزي مقرون به صرفه مي باشد كه دفع هر نوع زباله زير خاك از اينرهنمودها پيروي دارد كه بعد بايد در موردشان به بحث پرداخت . ظاهر تميز آبهايي كه در زيرشان زباله دفع شده فقط نتيجه ظاهري ارائه مي دهد . زباله ها به محل واگذار مي شوند و مسائل زيست محيطي كاهش مي يابد گاز از دفع زباله جمع آوري شده يا از سوزاندن زباله حاصل مي شود . اگر هيچ كدام از موارد مورد استفاده بازگشت پذير به طبيعت نباشند تغييرات اساسي در مناظر محيط زيستو اكوسيستم به چشم مي خورد . علاوه بر اين ، به طور كلي پيدا كردن مواد طبيعي مناسب استفاده مشكل است


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود تحقيق تاملي بر راه كارهاي خوشبختي

تحقيق تاملي بر راه كارهاي خوشبختي
دسته بندي روانشناسي و روانپزشكي
بازديد ها 2
فرمت فايل doc
حجم فايل 20 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 19
تحقيق تاملي بر راه كارهاي خوشبختي

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

خوشبختي با ماست

اگر بخواهيم

ترجمه:امير ديواني

الف)مسووليت پذيري كامل

اگر در جامعه اي افراد ,ديگران را از پدر و مادر گرفته تا دولت /عامل شكست و عدم پيشرفت خود بدانند/انسانهاي خوشبخت هرگز ديگران را مسوول اشتباهات خود ندانسته و مقصر نمي شمارند. آنان حتي در ذهن خويش هم چنين نمي انديشند و شعارشان اين است:((اگر بايد ترقي كنم پس جوابگوي رخدادهاي آن نيز هستم.))

آنها معتقدند موقعي كه مي گوييد كسي يا چيزي شما را از خوشبختي بازمي دارد/در حقيقت توان خود را ناديده مي گيريد/ مثلا به طرف مقابل تان مي گوييد :((تو بيشتر و بهتر از من مي تواني زندگي ام را مهار كني.))

"لس براون" را در نظر بگيريد.او بچه اي سر راهي بود ودردوران كودكي برچسب "عقب مانده ذهني آموزش پذير " به وي زدند. بنابراين دلايل زيادي بري از كف دادن اميدش داشت/ليكن زماني كه يكي از دبيران دبيرستان به وي گفت:((نظر ديگران درباره تو واقعيت ندارد/فهميد كه كه آينده به دست هاي خودش سپرده شده و راهش را چنان ادامه داد تا اينكه يكي از قانونگذاران ونويسندگان ايالت اوهايو گرديد وامروزه به عنوان يكي از سخنرانان برجسته انگيزه دار امريكا ساعتي حدود بيست هزار دلار درآمد دارد.

"براون" متوجه شد مهار عواملي همچون طبيعت/ گذشته و ديگران از عهده انسان خارج است ولي او قادر است بر انديشه ها وكنش هاي خويشتن مسلط گردد. پذيرش مسووليت زندگي خودتان يكي از نيروبخش ترين شيوه هايي است كه مي توانيد به كار بنديد.

ب)هدفمند زندگي كنيد


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود تحقيق خلاقيت در زندگي

تحقيق خلاقيت در زندگي
دسته بندي روانشناسي و روانپزشكي
بازديد ها 0
فرمت فايل doc
حجم فايل 115 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 41
تحقيق خلاقيت در زندگي

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

خلاقيت در زندگي

پيوسته اين سوال مطرح است كه چرا كشوري پيشرفت كرده در حالي كه كشور مشابه كه از نظر منابع اوليه و امكانات بهره وري داراي شرايط بهتري بوده، عقب مانده است. چه عامل مهمي در شرايط مشابه باعث پيشرفت و موفقيت بعضي (كشور - گروه - فرد) و باعث عقب ماندگـي و عملكـرد ناصحيح بعضي ديگـر مــي شود؟

در سالهاي اخير، تلاشهاي وسيعي به وسيله بسياري از سازمانها براي ترغيب افراد خود به خلاقيت و نوآوري انجام گرفته است. در اين مقاله مفهوم و جايگاه خلاقيت و نوآوري شرايط ايجاد اين مولفه ها و هم چنين ويژگيهاي افراد و سازمانهاي خلاق و نوآور تبيين شده است. با بهره جويي از فنون خلاقيت و نوآوري خواهيم توانست به طريقي كارآمد و اثربخش به اهداف خود برسيم و سازمان و جامعه اي توسعه يافته و پيشرو داشته باشيم.

خلاقيت و نوآوري لازمه و پيش درآمد توسعه و پيشرفت و تعالي يك سازمـان و جامعه است و آگاهي از فنون و تكنيك هاي آن ضرورتي اجتناب ناپذير براي مديران، دانشجويان، پژوهشگران و علاقه مندان به اين رشته است.

مقدمه
امروزه ثبات در محيط كار، جاي خود را به بي ثباتي و عدم اطمينان داده است و صنايع سنتي و قديمي كه جاي خود را به انواع جديد و توسعه يافته آن داده است. فرصتي براي استفاده از مهارتهاي قديمي نمي گذارد و در حقيقت آينده را با تهديدات و فرصتها مواجه ساخته است، زيرا هر اختراع و نوآوري، تغييري را پديد مي آورد كه مي تواند به نوبه خود فرصتي را براي كساني به وجود آورد كه بتوانند از اين فرصت استفاده بهينه كنند.

موسسات و سازمانهاي توليدي و خدماتي بايد اين امر مهم را تشخيص داده و به طور مداوم، كالاها و خدمات جديد را ارائه دهند، يا در جهت بهبود آن بكوشند. خلاقيت و نوآوري باتوجه به ماهيتش بر ناشناخته ها دلالت دارد و با خود ريسك را به همراه مي آورد كه البته ممكن است نتايج رضايت بخشي را باتوجه به مقادير سرمايه گذاري شده در آن، به وجود نياورد. باوجود اين، قصور سرمايه گذاري در ايجاد آن ممكن است شرايط خاصي را فراهم آورد كه به ناكامي سازمان منجر شود. از اين رو محققان و نظريه پردازان بسياري بر اهميت توجه به اين موضوع تاكيد كرده اند. به طور نمونه شومپتر (SHUMPTER)به عنوان يكي از اولين پيشگامان، اهميت اين مسئله را براي موفقيت موسسات و به طور كلي تاثير آن بر روي كل جامعه متذكر گرديده است.

مفهوم و جايگاه خلاقيت و نوآوري
تحقيق در مورد خلاقيت و عناصر تشكيل دهنده آن، بيش از يك قرن پيش توسط دانشمندان علوم اجتماعي شروع شد، ولي انگيزه اساسي براي پژوهش بيشتر در سال 1950 توسط گيلفورد ايجاد گرديد. گيلفورد (GUILFORD) خلاقيت را با تفكر واگرا (دست يافتن به رهيافتهاي جديد براي حل مسائل) در مقابل تفكر همگرا (دست يافتن به پاسخ صحيح) مترادف مي دانست. (شهرآراي - مدني پور، 1375، ص 39)

لوتانز (1992): استاد رفتار سازماني، خلاقيت را به وجود آوردن تلفيقي از انديشه ها و رهيافتهاي افراد و يا گروهها در يك روش جديد، تعريف كرده است. بارزمن خلاقيت را فرآيند شناختي از به وجود آمدن يك ايده، مفهوم، كالا يا كشفي بديع مي داند. (همان منبع، ص 39)

خلاقيت همچون عدالت، دموكراسي و آزادي براي افراد داراي معاني مختلف است ولي يك عامل مشترك در تمام خلاقيتها اين است كه خلاقيت هميشه عبارتست از پرداختن به عوامل جديدي كه عامل خلاقيت در آنها موجود بوده و به عنوان مجموع ميراث فرهنگي عمل مي كنند ولي آنچه كه تازه است تركيب اين عوامل در الگويي جديد است (جك هالوران - دوگلاس نبتون، 1992) تلاشهاي خلاقيت وسيله اي براي نوآوري است. خلاقيت بيشتر يك فعاليت فكري و ذهني است و نوآوري بيشتر جنبه عملي دارد و در حقيقت محصول نهايي عمل خلاقيت است. (فرنوديان، 1370، ص 6)

نوآوري مهارتي است كه با بسياري همكاريهاي ديگر همراه است. نوآوري به دگرگونيهاي عمده در زمينه پيشرفتهاي تكنولوژيك يا ارائه تازه ترين مفاهيم مديريت يا شيوه هاي توليد، اطلاق مي شود. نوآوري پديده اي واقعاً چشمگير و جنجالي است. نوآوري عموماً پديده اي نادر است كه فقط در عده اي خاص مي توان آن را سراغ گرفت.

هالت (1998): اصطلاح نوآوري را در يك مفهوم وسيع به عنوان فرآيندي براي استفاده از دانش يا اطلاعات مربوط به منظور ايجاد يا معرفي چيزهاي تازه و مفيد به كاربرد، واركينگ (VARKING) نيز توضيح مي دهد كه: نوآوري هر چيز تجديد نظر شده است كه طراحي و به حقيقت درآمده باشد و موقعيت سازمان را در مقابل رقبا مستحكم كند و نيز يك برتري رقابتي بلندمدت را ميسر سازد. به عبارتي نوآوري خلق چيز جديدي است كه يك هدف معين را دنبال و به اجرا رساند.

بنابراين، در يك تعريف كلي مي توان نوآوري را به عنوان هر ايده اي جديد نسبت به يك سازمان و يا يك صنعت و يا يك ملت و يا در جهان تعريف كرد. (خداداد حسيني، 1378، ص48)

تفاوت خلاقيت و نوآوري
اگرچه واژه خلاقيت با نوآوري به طور مترادف استفاده مي شود اما غالب محققان معتقدند كه دو اصطلاح نوآوري و خلاقيت بايد به طور جدا مدنظر قرار گيرند، چرا كه داراي معاني و تعاريف جداگانه اي هستند (مهر، 1969). خلاقيت اشاره به آوردن چيزي جديد به مرحله وجود دارد، در حالي كه نوآوري دلالت برآوردن چيزي جديد به مرحله استفاده دارد. (ديويس، 1969) همچنين (رزنفلد و سروو، 1990) ماهيت خلاقيت يا اختراع را از نوآوري به وسيله معادله زير تفكيك كردند:

انتفاع + اختراع + مفهوم = نوآوري
در معادله نوآوري فوق، كلمه مفهوم اشاره بر ايده اي است كه باتوجه به چهارچوب مرجعي آن فرد، دپارتمان، سازمان و يا يك دانش انباشته شده جديد است. كلمه اختراع اشاره به هر ايده اي جديد است كه به حقيقت رسيده باشد، كلمه انتفاع بر به دست آوردن حداكثر استفاده از يك اختراع دلالت دارد.

در مورد نوآوري و تغيير نيز، تفاوتهايي وجود دارد (كتزوكان، 1978). براي مثال تغيير مي تواند به بهبود رضايت شغلي يك فرد اطلاق شود، در حالي كه نوآوري نتيجه و تاثيري بيش از يك فرد را در بر مي گيرد و تاثير آن، وراي دپارتمان ايجاد كننده آن است (لارسن، 1993). در تحقيق ديگري در مورد تغيير تكنيك (كنن، 1967) بيان كرد كه تغيير ايجاد هرچيزي است كه با گذشته تفاوت داشته باشد. اما نوآوري ايجاد ايده هايي است كه براي سازمان جديد است. از اين رو، تمام نوآوريها مي توانند منعكس كننده يك تغيير باشند، در حالي كه تمام تغييرها، نوآوري نيستند. تغيير نتيجه اي از فرآيند خلاقيت و نوآوري است. در اين راستا، وبر و دستيارانش ارتباط ميان خلاقيت، نوآوري و تغيير را به شكل شماره يك ترسيم كردند: نظرات بسياري در مورد ماهيت و تفاوتهاي اساسي اين واژه ها ابراز شده، نويسندگاني نيز معتقدند كه:



- خلاقيت به معناي توانايي تركيب ايده ها در يك روش منحصر به فرد يا ايجاد پيوستگي بين ايده هاست. (رابينز، 1991)
- خلاقيت عبارت است از به كارگيري توانائيهاي ذهني براي ايجاد يك فكر يا مفهوم جديد. (رضائيان، 1373)
- نوآوري فرايند اخذ ايده خلاق و تبديل آن به محصول، خدمات و روشهاي جديد عمليات است. (رابينز، 1991)
- نوآوري عبارت است از عملي و كاربردي ساختن افكار و انديشه هاي نو ناشي از خلاقيت، به عبارت ديگر، در خلاقيت اطلاعات به دست مي آيد و در نوآوري، آن اطلاعات به صورتهاي گوناگون عرضه مـــــي شود. (رابينز، 1991) - تغيير ايجاد هرچيزي است كه با گذشته تفاوت داشته باشد، اما نوآوري اتخاذ ايده هايي است كه براي سازمان جديد است. بنابراين، تمام نوآوريها منعكس كننده يك تغييرند اما تمام تغييرها، نوآوري نيستند. (ريچارد، ال، داف، 1992)

- تغيير سازماني به عنوان اتخاذ يك فكـر يا رفتار جديد به وسيله سازمان مشخص مــــــي شود، اما نوآوري سازمان اتخاذ يك ايده يا رفتار است كه براي نوع وضعيت، سازمان، بازار و محيط كلي سازمان جديد است. اولين سازماني كه اين ايــده را معرفي مي كند به عنوان نوآور در نظر گرفته مي شود و سازماني كه كپي مي كند يك تغيير را اتخاذ كرده است. (منبع اخير) براساس اين تعاريف، خلاقيت لازمه نوآوري است. تحقق نوجويي وابسته به خلاقيت است. اگرچه در عمل نمي توان اين دو را از هم متمايز ساخت ولي مي توان تصور كرد كه خلاقيت بستر رشد و پيدايي نوآوريهاست. خلاقيت پيدايي و توليد يك انديشه و فكر نو است در حالي كه نوآوري عملي ساختن آن انديشه و فكر است. از خلاقيت تا نوآوري غالباً راهي طولاني در پيش است و تا انديشـه اي نو به صورت محصولي يا خدمتي جديد درآيد زماني طولاني مي گذرد و تلاشها و كوششهاي بسيار به عمل مي آيد. گاهي ايده و انديشه اي نو از ذهن فرد مي تراود و در سالهاي بعد آن انديشه نو به وسيله فرد ديگري به صورت نوآوري در محصول يا خدمت متجلي مــــــي گردد. (الـوانـــي، 1372، ص 223-224)

خلاقيت اشاره به قدرت ايجاد انديشه هاي نو دارد و نوآوري به معناي كاربردي ساختن آن افكار نو و تازه است. (آقايي، 1377، ص26) به طور خلاصه با درنظر گرفتن نظريات فوق مي توان چنين نتيجه گرفت كه خلاقيت اشاره به آوردن چيزي جديد به مرحله وجود داشته و يا به عبارتي به معناي دلالت بر «پيداكردن» چيزهاي جديد است هرچند كه ممكن است به مرحله استفاده در نيايد. نوآوري به عنوان هر ايده جديدي است كه در برگيرنده توسعه يك محصول، خدمات يا فرآيند مـــــي گردد كه ممكن است نسبت به يك سازمان، يك صنعت، يا ملت و يا جهان جديد باشد. اين نوآوريها به تغيير و انطبـاق بهتر سازمان با ايــده هاي جديد منجر مي شود.

فرآيند خلاقيت و نوآوري
مراحل خلاقيت ممكن است به فعاليت قوه درك و خرد انسان، يا مراحل مجزا ولي به هم پيوسته تعريف شود كه انسان را به رهيافتهايي هدايت كند. نويسندگان و صاحب نظران اين مراحل را به گونه هاي مختلف مطرح كرده اند. فرآيند خلاقيت به ترتيب در برگيرنده مراحل روبرو شدن با ايده يا مشكل، شدت روبروشدن و رابطه روبروشدن با محيط است كه فرد خلاق را احاطه كرده است.

(اتريك، 1974) از صاحب نظران مديريت، فرآيند خلاقيت را از انديشه تا عمل به سه مرحله: به وجود آوردن انديشه، پرورش انديشه و به كارگيري انديشه تقسيم كرده است.

(آلبرشت، 1987) مراحل خلاقيت عملي و قابل اجراتري را كه از پنج مرحله تشكيل شده است، پيشنهاد مي كند اين مراحل به ترتيب عبارتند از: جذب اطلاعات، الهام، آزمون، پالايش و عرضه.

آلبرشت معتقد است كه شخص خلاق، اطلاعات پيرامون خود را جذب مي كند و براي بررسي مسائل، رهيافتهاي مختلفي را مورد بررسي قرار مي دهد. زماني كه ذهن فرد خلاق از اطلاعات خام انباشته شد، به طور غيرقابل محسوس شروع به كار مي كند و پس از تجزيه و تحليل و تركيب اطلاعات، رهيافتي براي مسئله ارائه مي كند. (شهرآراي، مدني پور، 1375، ص 41)

تكنيك هاي خلاقيت و نوآوري
براي اينكه خلاقيتي ايجاد و پرورش يابد بايستي فنون و تكنيك هايي رعايت گردد. محققان مختلف فنوني را ذكر كرده اند كه به مهمترين آنها اشاره مي شود:

1 - يورش فكري(BRAIN STORMING) يا طوفان مغزي: اين تكنيك را نخستين بار دكتر الكس، اس، اسبورن مطرح كرد و چنان مورد استفاده واستقبال مردم و سازمانها در غرب قرار گرفته كه جزئي از زندگي آنها شده است، يورش فكري در واژه نامه بين المللي وبستر چنين تعريف شده است:

اجراي يك تكنيك گردهمايي كه از طريق آن گروهي مي كوشند راه حلي براي يك مسئله بخصوص با انباشتن تمام ايده هايي كه در جا به وسيله اعضا ارائه مي گردد بيابند. (آقايي، 1377، ص 119) يعني هيچ انتقـادي از هيچ ايده اي جايز نيست. به هر ايده اي هرچند نامربوط خوش آمد گفته مي شود.
هرچه تعداد ايده ها بيشتر باشد بهتر است. كيفيت ايده ها بعـداً مورد توجه قرار مي گيرد افـراد به تركيـب كردن ايده ها تشويق مي شوند و از آنها خواسته مي شود كه نسبت به ايده هاي ديگران اشراف پيدا كنند.
2 - الگوبرداري از طبيعت(BIONICS) : يكي از تكنيك هاي خلاقيت و نوآوري كه در ابداعات فني كاربرد گسترده و موفقي داشته تكنيك تقليد و الگوبرداري از طبيعت است. ابداعاتي كه در زمينه علم ارتباطات و كنترل در دهه هاي اخير شكل گرفته اند. برنامه ريزي هاي رايانه و موضوع هوش مصنوعي همه با الگوبرداري و تقليد از فعاليتهاي مغز آدمي انجام شده اند و روند فعاليتها به گونه اي است كه در آينده با ادامه اين كار فنون و ابزارهاي بديع و جديدي ساخته خواهند شد. (منبع اخير، ص 126-127)

3 - تكنيك گروه اسمي (NOMINAL GROUPING) : گروه اسمي نام تكنيكي است كه نيز تا حدودي در صنعت رواج يافته است. فرآيند تصميم گيري متشكل از پنج مرحله است:

اعضاء گروه در يك ميز جمع مي شوند و موضوع تصميم گيري به صورت كتبي به هريك از اعضا داده مي شود و آنها چگونگي حل مسئله را مي نويسند؛
هريك از اعضا به نوبه، يك عقيده را به گروه ارائه مي دهد؛ عقايد ثبت شده در گروه به بحث گـذارده مـي شود تا مفاهيم براي ارزيابي روشن تر و كامل تر شود؛
هر يك از اعضاء مستقلاً و مخفيانه عقايد را درجه بندي مي كنند‍؛ ! تصميم گروه آن تصميمي خواهد بود كه در مجموع بيشترين امتياز را به دست آورده باشد. (دالكي، 1969، ص 143)

شرايط ايجاد خلاقيت و نوآوري
نويسندگان مختلف شرايط و زمينه هاي متفاوتي را براي بروز خلاقيت در نظر دارند به هرحال راههاي عمده اي كه مي تواند محرك خلاقيت باشد، عبارتند از:

1 - فضاي خلاق: يكي از راههاي مهم ظهور نوآوري به وجود آوردن فضاي محرك خلاقيت است. بدين معني كه مديريت بايد هميشه آماده شنيدن ايده هاي جديد از هركس در سازمان باشد. در واقع سازمان بايد در جستجوي اين گونــه فكرها باشد و تنها منتظـر ارائه انديشه جديد نماند. به كارگيري سيستم مديريت استعداد (TALENT MANAGEMENT SYSTEM = TMS) ابزار موثري در سازمان به شمار مي رود. مديران با بـه كارگيري اين ابزار مي توانند مهارتهاي كاركنان مستعد را به طرز صحيحي گسترش دهند. ممكن است شما باافراد مستعد زيادي برخورد كنيد كه در سازماني مشغول بكارند ولي نمي توانند نتايج قابل توجهي توليد كنند. اين به خاطر فقدان سيستم مديريت استعداد مناسب روي مي دهد. سيستم مديريت استعداد چهار عنصر دارد: جذب استعدادها - حفظ استعدادها - اداره و مديريت استعدادها - كشف كردن استعدادها.

2 - دادن وقت براي خلاقيت: موسسات براي اين منظور مي توانند دفتر مخصوصي را به هريك از كاركناني كه شايستگي لازم را دارند اختصاص دهند.
3 - برقراري سيستم پيشنهادات: يكي از روشهاي ترغيب خلاقيت برقراري سيستم دريافت پيشنهادات است بدين ترتيب روشي براي ارائه پيشنهادات فراهم مي شود.

4 - ايجاد واحد مخصوص خلاقيت: گاهي گروه خاصي از كاركنان براي نوآوري و خلاقيت استخدام مي شوند و در بعضي از سازمانها اين گروه را واحد تحقيق و توسعه مي نامند. اين گونه واحدها وقتشان را صرف يافتن ايده هاي جديد براي ارائه خدمات يا ساختن محصول، فناوري مي كنند و گاهي تحقيق محض انجام مي دهند. اين گونه تحقيقات براي پيشرفت دانش بدون تلاش براي يافتن كاربرد فوري آن صورت مي گيرد. البته بعدها اين انديشه هاي محض مي تواند جنبه كاربردي داشته باشد. ولي امروزه تحقيقات كاربردي بيشتر معمول و مورد توجه است. (رضائيان، 1373، ص 51-29)

ويژگيهاي افراد خلاق و نوآور
افراد از نظر خلاقيت متفاوت اند. كسي كه زندگي خلاق دارد، احساس توانمندي را در خود پرورش مي دهد، با مهر و محبت ناكاميها را مي پذيرد و نيروهايش را در راه تحقق اهدافي كه دارد بسيج مي كند.

ايام گرانبهاي عمر را به بطالت تباه نمـــــي كند، خوب مي داند كه بيكاري و وقت گذراني به فراغت پرداختن بيش از اندازه اسباب تكدر خاطر مي شود.
انسان خلاق دلبسته ماديات نيست. اتومبيلهاي گــران قيمت و لباسهاي فاخر و خانه هاي مجلل ممكن است خوب باشند، اما اصل نيستند.
انسان خلاق سعادت را در القاب و زندگي در محلات مشهور و خوش آب و هوا جستجو نمي كند.

انسان خلاق از سرگرميهاي انفعالي فاصله مي گيرد. از انگاره هاي انفعالي حذر مي كند و علاقه مند و بانشاط در جهت هدفهايش گام بر مي دارد. به قدري محو زندگي است كه فرصتي براي خودخواهي پيدا نمي كند و جان كلام آنكه، مشتاق و هدف گراست. احساس جواني دائم دارد، احساسي كه همه به آن نياز دارند متاسفانه اغلب از آن محروم هستند.

اگر چنين است زمان برنامه ريزي است، زمان ايجاد تصوير ذهني سالمي است كه اساس زندگي خلاق است، زمان شروع و شروع هرگز دير نيست. (مالتز، ص 213-212)

ويژگي سازمانهاي خلاق و نوآور سازمانها و شركتها بر برهه اي از زمان كه تحت عناوين مختلف از جمله عصر دانش،عصر فراصنعتي، عصر جامعه اطلاعاتي، عصر سرعت و بالاخره عصر خلاقيت و نوآوري مطرح شده است. خود را در جهت مديريت تغييرات شتابان و دگرگونيهاي ژرف جهاني آماده مي سازند. به گونه اي كه خلاقيت و نوآوري به عنوان اصلي اساسي از عوامل مهم بقاي سازمانها و شركتهاي جوان پذيرفته شده است. براساس اين استدلال، كشورهاي پيشرفته بر آموزش خلاقيت تاكيد بسيار كرده ودر اين راستا در انتخاب افراد خلاق، نوآور و آينده نگر، كه رهيافتهاي بديع و خلاق براي مسائل پيچيده ارائه كنند توجه خاص مبذول داشته اند.

سازمانهاي خلاق خصوصيات ويژه اي را دارا هستند. مهمترين ويژگي اين سازمانها انعطاف پذيري آنها در رويارويي با بحرانهايي است كه غالباً ناشي از رقابتهاي اقتصادي است. يكي از دلايل معرفي نظريه اقتضايي مديريت، تاكيـد بر اين موضــوع دارد. سازمانهاي انعطاف پذير با مسائل و تنگناها برخورد منطقي و محققانه داشته، در صورت نياز به تغيير و تحول، پس از بررسي دقيق و عالمانه، آن را اعمال مي كنند. ساختار خلاق، نمـايانگر روابط واحدهاي آن و نشـــان دهنده ميــزان انعـطاف پذيري آن است. سازمانهايي كه داراي ساختار غيرقابل انعطاف باشند، براي ايجاد همكاري و وحدت در دوران بحران، دچار آشفتگي مــــي شوند.

نگرش جديد ديگري تحت عنوان نگرش مديريت بر مبناي انتظارات(MANAGEMENT BASE EXPECTED = MBE) مطرح شده كه سعي در توسعه انتظارات والاي انساني دارد. اين نگرش برتر و والاتر از ساير نگرشهاست، زيرا به جاي تاكيد بر عناصر عقلايي و عيني مديريت، بر عنصر انساني تكيه مي كند، چون با اين نگرش مدير تشويق مي شود تا امر هدايت و رهبري را براساس انتظارات انجام دهد. كليه طرحهاي سازنده، اقدامات و عمليات از انتظارات سرچشمه مي گيرند. (جئون باتن، 1981)

نتيجه گيري
ايده هاي جديد، بـاانديشيدن به دست مــي آيد. كه در آن ذهن به طور عميق با يك مسئله درگير مي شود و به تجسم آن مي پردازد و با حذف و يا تركيب واقعيتهاي موجود، به روشن شدن فكر جديد كمك مي كند. بينشي كه بــــدين ترتيب حاصل مي شود، قوه تصور را در يافتن فكرهاي جديد تغذيه مي كند. منشاء فكـــر جديد، قوه تصور و تخيل است نه قدرت منطقي بشـر. سرنخهاي مختلفـي كه به دست مي آيد، مورد ارزيابي قرار گرفته و به هم ربط داده مي شود تا بهترين فكر به دست آيد.

افكار بشري با يكديگر ارتباط دارند و بافت به هم پيوسته اي را تشكيل مي دهند به همين دليل قدرت تداعي در ايجاد و ظهور يك فكر جديد بسيار كارساز و موثر است.

به طور كلي، وجود محيط خلاق از مهمترين عوامل رشد خلاقيت است. در محيط نامطلوب براي پرورش خلاقيت از انديشه هاي جديد و نو بيشتر انتقاد مي شود و تمايلات دگرگوني و تغيير با مقاومت و ممانعت تقابل مي كنند.

يكي از روشهاي مهم متبلوركردن خلاقيت به وجودآوردن فضاي محرك، مستعد و به طور كلي خلاق است، بدين گونه كه مسئولان ســـــازمان بايد به طــور مستمر آمادگي شنيدن انديشه هاي بديع و نــوين را داشته باشند و نظرات جديد و ارائه راههاي تازه را تقويت كنند. متاسفانه بسياري از مـــديران نمي توانند چنين جوي را در سازمان خود بپذيرند. آنها نمي توانند فرآيند مستمر تغيير، كه لازمه خلاقيت هست، به صورت دائم تحمل كنند.

باتوجه به اينكه تاكيد اصلي در اين مقاله بر مولفه خلاقيت و نوآوري بوده است. در اين راستا تلاش شده تا ضمن بيان خلاصه اي از اهميت مسئله خلاقيت و نوآوري در توسعه، رشد و بقاي سازمانها، مباحث مورد نظر مورد بررسي قرار گيرد.

پس براي موفقيت:

۱ - از كارهاي غير مهم صرف نظر كنيد.

۲ - كارها را اولويت بندي كنيد.

۳ - راهزنان وقت را بشناسيد.

۴ - راههاي ايجاد وقت را ياد بگيريد.

 


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

پاورپينت انسان ، طبيعت ، معماري

پاورپينت انسان ، طبيعت ، معماري

پاورپينت انسان ، طبيعت ، معماري

محقق گرامي، شما براي دانلود فايل پاورپينت انسان ، طبيعت ، معماري به اين صفحه هدايت شده ايد.

براي دانلود اين فايل و مشاهده توضيحات كامل آن روي دكمه زير كليك كنيد:


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

پاورپوينت بررسي شهر آينده

پاورپوينت بررسي شهر آينده

پاورپوينت بررسي شهر آينده

محقق گرامي، شما براي دانلود فايل پاورپوينت بررسي شهر آينده به اين صفحه هدايت شده ايد.

براي دانلود اين فايل و مشاهده توضيحات كامل آن روي دكمه زير كليك كنيد:


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود آنلاين فايل پاورپوينت بررسي رابطه انسان و طبيعت باغ هاي ايراني

پاورپوينت بررسي رابطه انسان و طبيعت باغ هاي ايراني

به سايت ما براي دانلود پاورپوينت بررسي رابطه انسان و طبيعت باغ هاي ايراني خوش آمديد .

اميدواريم فايل پاورپوينت بررسي رابطه انسان و طبيعت باغ هاي ايراني براي پزوهش شما باشد .

براي مشاهده توضيحات بيشتر درباره محتويات اين فايل ، روي دكمه قرمز رنگ زير كليك كنيد :

مشاهده توضيحات بيشتر و دانلود


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود آنلاين فايل پاورپوينت بررسي معماري بيونييكي - انسان، طبيعت، معماري

پاورپوينت بررسي معماري بيونييكي - انسان، طبيعت، معماري

به سايت ما براي دانلود پاورپوينت بررسي معماري بيونييكي - انسان، طبيعت، معماري خوش آمديد .

اميدواريم فايل پاورپوينت بررسي معماري بيونييكي - انسان، طبيعت، معماري براي پزوهش شما باشد .

براي مشاهده توضيحات بيشتر درباره محتويات اين فايل ، روي دكمه قرمز رنگ زير كليك كنيد :

مشاهده توضيحات بيشتر و دانلود


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">

دانلود آنلاين فايل پاورپوينت معماري همخوان با طبيعت

پاورپوينت معماري همخوان با طبيعت

به سايت ما براي دانلود پاورپوينت معماري همخوان با طبيعت خوش آمديد .

اميدواريم فايل پاورپوينت معماري همخوان با طبيعت براي پزوهش شما باشد .

براي مشاهده توضيحات بيشتر درباره محتويات اين فايل ، روي دكمه قرمز رنگ زير كليك كنيد :

مشاهده توضيحات بيشتر و دانلود


ات مرتبط: ">
برچسب‌ها: ">
[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرجع كامل فروش فايل است. || طراح قالب monoblog.ir